U bevindt zich op:Over de GGDBestuur

Bestuur

Het bestuur van de GGD bestaat uit het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur. Ze worden geadviseerd door een financiële adviescommissie.  

Algemeen bestuur (AB)

Dit is het hoogste bestuursorgaan van de GGD. Elke gemeente is erin vertegenwoordigd door een burgemeester of wethouder. Het algemeen bestuur gaat over de begroting, de jaarstukken, de benoeming van de accountant en het meerjarenbeleid. Elke 4 jaar stelt het algemeen bestuur het de inhoudelijke en financiële kaders voor de GGD vast.

Dagelijks bestuur (DB)

Het dagelijks bestuur bestaat uit zeven burgemeesters en wethouders uit Zuid-Limburg. Ze gaan over de bedrijfsvoering van de GGD. Niet over de dagelijkse gang van zaken, maar over de grote lijnen.

Bestuurlijke adviescommissies

De GGD Zuid-Limburg kent de volgende adviescommissie:

  • Financiële Commissie (FC)
    Deze commissie bestaat uit burgemeesters en wethouders van verschillende Zuid-Limburgse gemeenten en adviseert het dagelijks bestuur en het algemeen bestuur.

Nevenfuncties

Op basis van de Ambtenarenwet zijn de nevenwerkzaamheden van de directie en bepaalde functionarissen openbaar. Een actuele opgave van deze nevenwerkzaamheden liggen ter inzage bij de afdeling Personeel Talent en Ontwikkeling (PTO) van de GGD, op het hoofdkantoor.